Na pozemku bývalého lihovaru v Česaně začal v úterý vznikat nový komplex budov, který je napojen na stávající budovy technického vývoje. Škoda slibuje, že zachová původní stromy na pozemku, a v bezprostředním okolí bude údajně 48 000 metrů čtverečních zelených ploch. [celá zpráva]

Centrum pro testování motorů bude zkoušet správnou funkci a životnost všech součástek koncernových motorů. V novém centru je také možné testovat různé druhy paliva včetně LPG, CNG a etanolu.

Testovací centrum bude mít celkem 15 zkušebních stanic, budou se zde testovat i vysoce výkonné motory pro Škoda Motorsport. Z tohoto důvodu je výkon stanic (nikoliv testovaných motorů) od 250 do 400 kW. Šest dalších zkušebních stanic se používá pro funkční a vytrvalostní testy.

„Aby bylo možné zkoumat vlastnosti motorů na motorové brzdě v různých režimech, je potřeba mít k dispozici určitou výkonovou rezervu. Na motorové brzdě s maximálním výkonem 250 kW se neměří motory kolem 250 kW, ale ty s podstatně nižším výkonem, tak aby i při různých přechodových režimech (zrychlování), vysokých zatíženích atp. existovala dostatečná kapacita na bezpečné zatížení motoru při různých otáčkách,“ uvedl pro Novinky.cz Ondřej Láník z tiskového oddělení Škoda Auto.

Škoda prozradila, že se aktuálně zabývá vývojem nových čtyřválcových motorů MPI. Kromě stávajícího technického centra využívá pro testování menší polygon v Husí Lhotě u Mladé Boleslavi. [celá zpráva]