Tradiční fanoušci Bayerische Motoren Werke budou z nového konceptu rozčarováni hned z několika důvodů. Jednak jde o první BMW v historii, které bude mít poháněná přední kola, navíc se poprvé pod kapotou objevuje tříválcový motor.

Concept Active Tourer si konkuruje se středně velkými MPV typu Mercedes-Benz třídy B; zatím jde o koncept, sériová verze se nicméně podle zákulisních informací ukáže příští rok a nejpozději v roce 2014 se tento model (pod jiným názvem) začne prodávat.

BMW Concept Active Tourer (2012)

BMW Concept Active Tourer (2012)

FOTO: BMW

Nové MPV je dlouhé 4350 mm, široké 1834 mm a vysoké 1560 mm, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2670 mm. Vzhledem k pohonu přední nápravy nabídne tento model více prostoru vzadu, než kdyby to byla „zadokolka“. U řady tři by pohon předních kol vadil a rozhodně by odradil spoustu potencionálních zákazníků, ale u rodinného MPV?

BMW Concept Active Tourer (2012)

BMW Concept Active Tourer (2012)

FOTO: BMW

Koncept pohání plug-in hybrid. Jde o kombinaci nového 1,5litrového tříválce (který se má objevit v některých sériových modelech) a elektromotoru, které sílu čerpají z li-ion akumulátorů. Dojezd čistě na elektrický pohon činí 30 kilometrů, další stovky kilometrů ujedete se spalovacím motorem. Celkový výkon poháněcí soustavy činí 190 koní (140 kW), točivý moment dosahuje hodnoty 200 Nm.

BMW Concept Active Tourer (2012)

BMW Concept Active Tourer (2012)

FOTO: BMW

Akcelerace na stokilometrovou rychlost zabere podle BMW čas kolem osmi sekund, nejvyšší rychlost je uváděna 200 km/h. Spotřeba dle normovaného cyklu EU činí 2,5 l/100 km, nutno ale jedním dechem dodat, že této hodnoty dosáhnete pouze při plném nabití baterií, při druhé stovce kilometrů s vybitou baterií už bude motor mnohem žíznivější.

BMW Concept Active Tourer (2012)

BMW Concept Active Tourer (2012)

FOTO: BMW