Hlavní obsah

BMW ukáže koncept rodinného MPV s tříválcem a pohonem předních kol

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BMW do Paříže přiveze koncept blízký sériové výrobě, který se svým pojetím zcela vymyká tomu, na co jsme byli od mnichovské automobilky zvyklí. Poháněna budou přední kola, pod kapotou rodinného MPV bude tříválec.

Foto: BMW

BMW Concept Active Tourer (2012)

Článek

Tradiční fanoušci Bayerische Motoren Werke budou z nového konceptu rozčarováni hned z několika důvodů. Jednak jde o první BMW v historii, které bude mít poháněná přední kola, navíc se poprvé pod kapotou objevuje tříválcový motor.

Concept Active Tourer si konkuruje se středně velkými MPV typu Mercedes-Benz třídy B; zatím jde o koncept, sériová verze se nicméně podle zákulisních informací ukáže příští rok a nejpozději v roce 2014 se tento model (pod jiným názvem) začne prodávat.

Foto: BMW

BMW Concept Active Tourer (2012)

Nové MPV je dlouhé 4350 mm, široké 1834 mm a vysoké 1560 mm, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2670 mm. Vzhledem k pohonu přední nápravy nabídne tento model více prostoru vzadu, než kdyby to byla „zadokolka“. U řady tři by pohon předních kol vadil a rozhodně by odradil spoustu potencionálních zákazníků, ale u rodinného MPV?

Foto: BMW

BMW Concept Active Tourer (2012)

Koncept pohání plug-in hybrid. Jde o kombinaci nového 1,5litrového tříválce (který se má objevit v některých sériových modelech) a elektromotoru, které sílu čerpají z li-ion akumulátorů. Dojezd čistě na elektrický pohon činí 30 kilometrů, další stovky kilometrů ujedete se spalovacím motorem. Celkový výkon poháněcí soustavy činí 190 koní (140 kW), točivý moment dosahuje hodnoty 200 Nm.

Foto: BMW

BMW Concept Active Tourer (2012)

Akcelerace na stokilometrovou rychlost zabere podle BMW čas kolem osmi sekund, nejvyšší rychlost je uváděna 200 km/h. Spotřeba dle normovaného cyklu EU činí 2,5 l/100 km, nutno ale jedním dechem dodat, že této hodnoty dosáhnete pouze při plném nabití baterií, při druhé stovce kilometrů s vybitou baterií už bude motor mnohem žíznivější.

Foto: BMW

BMW Concept Active Tourer (2012)

Anketa

Mělo by BMW vyrábět auta s pohonem předních kol?
Ano
54,8 %
Ne
45,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 4974 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám