Deštivá předpověď se nevyplnila, z mnichovského letiště směrem na jih tak hrstka českých novinářů odjíždí s modrým nebem nad hlavou. Sundat stylovou plátěnou střechu je velmi snadné - elektrohydraulické ovládání ji stáhne za pouhých 9,5 vteřiny. Stejně jako u běžných Golfů Cabriolet. Střechu lze ovládat také za jízdy rychlostí 30 km/h, což se o půl hodiny později hodí, protože znenadání se spustí krátký, ale intenzivní déšť.

VW Golf GTI Cabriolet

VW Golf GTI Cabriolet

FOTO: VW

Golf GTI ve verzi Cabrio poznáte podle stejné masky chladiče, nárazníku, zadního difuzoru, chromovaných koncovek výfuku a také podle rozšíření bočních prahů, jako je tomu u klasického hatchbacku GTI.

V základu stojí tento golf na 17palcových kolech z lehké slitiny. V případě GTI cabria jde o stylovou záležitost, která se v Česku moc prodávat nebude, ale bylo by škoda nemít takový model v nabídce. Notabene s tak nízkými náklady na vývoj. Volkswagen udělal logický krok, spojil dvě hotová auta do jednoho.

VW Golf GTI Cabriolet

VW Golf GTI Cabriolet

FOTO: VW

Sportovně pojatý podvozek

Kousek za Mnichovem směrem k jezeru Tegernsee se dálnice otevře a není tak problém legálně vyzkoušet nejvyšší rychlost. V případě šestistupňové manuální převodovky, která se k tomuto autu hodí více než DSG, je to 237 km/h. Do zhruba stoosmdesátky je v autě velký akustický komfort, dobrá je také aerodynamika.

Kolem dvoustovky už nejsou poryvy větru zrovna příjemné a snižují se i možnosti pro konverzaci se spolujezdcem. Vyšší rychlosti je pak lepší absolvovat s nataženou střechou. I při 210 km/h se golf chová velmi jistě, lepší je ale sjet na okresní silnici.

VW Golf GTI Cabriolet

VW Golf GTI Cabriolet

FOTO: VW

Krásně hladké a poloprázdné dopolední okresky jsou tím pravým místem pro GTI. Řízení je sice lehčí, ale nepostrádá cit a přesnost. Brzdy se dobře dávkují a mají přiměřený účinek. Auto v zatáčkách perfektně sedí, pokud přeženete nájezdovou rychlost, přední pneumatiky ztratí trakci, golf ale neznervózní a je dlouho neutrální.

Pomáhá i elektronická náhražka samosvorného diferenciálu (XDS), která přibrzďuje vnitřní odlehčené kolo a zabraňuje jeho protočení. Testované provedení mělo adaptivní tlumiče, které zvyšují komfort i každodenní využitelnost.

VW Golf GTI Cabriolet

VW Golf GTI Cabriolet

FOTO: VW

Motor netrpí turboefektem, v celém spektru zatahuje lineárně a kupodivu je i docela tichý. Více emocí by možná neuškodilo, každopádně při plném plynu si vychutnáte sytý, byť stále poněkud utlumený řev z dvojice koncovek výfuků a pěkné štěknutí při prudkém ubrání plynu. Dvě stě deset koní, byť musí táhnout větší hmotnost než u hatchbacku, je tak akorát a na svižné svezení to rozhodně stačí. Kdo by chtěl více, toho uspokojí četné tuningové firmy.

V Česku v prodeji od léta

Kabriolety obecně trpí více či méně kroucením karoserie. V případě golfu je tuhost velmi dobrá, samozřejmě není tak dobrá jako u klasického hatchbacku, stěžovat si ale budoucí majitelé ani při rychlé jízdě patrně nebudou.

Do Česka se první kusy dostanou v průběhu léta, cena základní verze má začínat těsně pod 800 tisíci korunami. Příplatek proti běžnému Golfu GTI tak činí zhruba 60 tisíc korun.

VW Golf GTI Cabriolet

VW Golf GTI Cabriolet

FOTO: VW