Hlavní obsah

V Česku se začala prodávat sportovní Toyota GT86, stojí 800 tisíc korun

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Toyota GT86, dvojče Subaru BRZ, se na českém trhu začala z dvojice naklonovaných sporťáků prodávat jako první. Cena s manuální převodovkou startuje těsně pod hranicí 800 tisíc korun. Za verzi s automatem, který se k takto laděnému autu zcela nehodí, zaplatíte v Česku o 40 tisíc korun více.

Článek

Toyota GT86 (název se píše bez mezery) má – jak se na sportovní auto sluší – poháněná zadní kola. Jde o čtyřmístné kupé, jeho rozměry jsou ale kompaktní - 4240 mm na délku, výška 1285 mm a rozvor náprav 2570 mm. Také těžiště je nízké – 475 mm. Motor s protiběžnými písty je umístěn co nejníže a současně co nejvíce vzadu, rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu má tak blízko ideálu – konkrétně je to 53:47.

Použitý motor má zdvihový objem 1998 ccm, čtyři válce, přímé vstřikování a vysoký kompresní poměr (12, 5:1). Jeho výkon 200 koní na první pohled neoslní, je ovšem nutné si uvědomit, že jde o vysokootáčkový atmosférický motor, který pohání poměrně lehké auto s pohotovostní hmotností 1200 kilogramů. Největšího výkonu dosahuje motor při 7000 otáčkách, 205 Nm je dostupných při 6600 otáčkách.

Stovku zvládne GT86 za 7,6 vteřiny (8,2 v případě automatu). Nejvyšší rychlost je 226 km/h, respektive 210 km/h u samočinné převodovky. Spotřeba paliva činí 7,8 l v případě manuálu a 7,1 v případě automatické převodovky.

Proč se jmenuje GT86?
Číslo 86 vzdává hold modelu Corolla Levin AE86. Interní kódové označení při vývoji tohoto vozu bylo 086A. Čtvercová charakteristika motoru typu boxer má 86 x 86 mm vrtání a zdvih. A dokonce i vnitřní průměr chromových koncovek výfuku GT86 činí přesně 86 mm.

Základem jsou litá kola s průměrem sedmnáct palců a hezké detaily, jako je zadní spoiler či zdvojená koncovka výfuku. Uvnitř je imitace karbonu a odlehčené pedály. Volant má průměr pouhých 365 mm a jde o nejmenší volant v historii všech modelů japonského výrobce. Systém ESP má být naladěn tak, aby řidiče i při ostré jízdě co nejméně rušil.

Základní cena činí 799 900 korun a je v ní vše důležité, kromě metalízy (15 000 korun). Připlácet lze za lepší audiosystém JBL (30 000 korun) nebo navigační systém (15 000 korun). Úsměvně působí, že si "musíte" připlatit 900 korun za povinnou lékárničku, sadu žárovek a výstražný trojúhelník.

Konkurenční Subaru BRZ se zatím v Česku nebude prodávat. Tiskový zástupce importéra Zdeněk Zikmund nebyl schopen na dotaz Novinek říci, zda se tento model začne prodávat ještě letos. V nejbližší době to ale podle Zikmunda rozhodně nebude.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám