Článek
Nejmenší BMW řady 1 se v druhé generaci nabízelo v pětidveřovém provedení, automobilka nyní předvedla i sportovněji vypadající, avšak méně praktickou verzi se třemi dveřmi. Model pochopitelně vychází z dříve představené pětidveřové verze, stejný je jak vnější vzhled, tak interiér.
Oproti minulé generaci třídveřová jednička povyrostla: nyní je o 85 mm delší, o 17 mm širší a má o 30 mm větší rozvor náprav. Kufr je o 30 litrů větší a nyní nabídne 360 litrů pro zavazadla (po sklopení zadních sedaček je to 1200 l).
Nabídka zahrnuje čtyři benzínové a tři vznětové motory. Benzínové motory zastupují verze 114i (102 koní), 116i (136 koní), 125i (218 koní) a M135i (320 k). Příznivce naftových motorů zaujmou varianty 116d (116 k), 118d (143 k) a 125d (218 koní). Verze 116d bude dostupná i s paketem EfficientDynamics Edition, kdy emise CO2 budou činit 99 g/km.
Vrcholná verze nabídne 320 k
Vrcholná verze M135i je poháněna šestiválcem s jedním turbodmychadlem – na zadní kola se přenáší 320 koní, respektive 450 Nm točivého momentu (dostupný je od 1250 – 5000 ot./min.). Na stovku zrychlí toto ostré malé BMW za 4,9 vteřiny (8stupňový automat), respektive o 0,2 vteřiny pomaleji (standardní 6stupňová manuální převodovka).
Nejvyšší rychlost je u obou verzí omezena při tradičních 250 km/h. Skvělou pružnost motoru dobře dokumentuje údaj o zrychlení 80-120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň – 4,3 vteřiny. Kombinovaná spotřeba paliva činí rovných osm litrů (7,5 l u automatu).
Nový je také motor z opačného spektra nabídky – 114i. Navzdory svému označení jde o benzínovou šestnáctistovku s výkonem sníženým na 102 koní a 180 Nm točivého momentu.
BMW koncem roku 2012 představí také verze s pohonem všech čtyř kol (xDrive), což u minulé generace nebylo možné.