Passat Alltrack se bude prodávat výhradně s karoserií typu kombi. Automobilka o tomto modelu říká, že vyplní mezeru mezi běžným passatem a vozy SUV typu Tiguan. Čím se Alltrack odlišuje od běžného passatu? Zejména novými nárazníky, rozšířenými podběhy a bočními prahy. Důležité je, že světlá výška je o 30 mm vyšší.

Standardem je pohon všech kol s obchodním označením 4Motion, který zajišťuje mezinápravová spojka Haldex, kterou používá koncern Volkswagen i pro ostatní značky. Za zmínku stojí i fakt, že spodní část vozidla má standardně ochranný kryt z ocelového plechu.

Na výběr jsou celkem tři motory. Dva vznětové motory TDI, které nabízejí nejvyšší výkon 103 kW (140 k), respektive 125 kW (170 k) a přeplňovaný motor 2.0 TSI s nejvyšším výkonem 155 kW (210 k). Modely poháněné nejvýkonnějšími motory (170 k a 210 k) jsou sériově vybaveny kombinací pohonu všech kol 4Motion a převodovky DSG.

Otázkou je, zda koncern VW dovolí podobnou outdoorovou verzi také Škodě - a modelu Superb Combi, který je přímým konkurentem Passatu Variant. V okolí Mladé Boleslavi sice lze již několik měsíců zahlédnout testovací Superb kombi s oplastováním, to ale nemusí nic znamenat. Škoda tento model zatím oficiálně ani nepotvrdila, ani nevyvrátila.

VW Passat Variant 2.0 TDI

VW Passat Variant

FOTO: Martin Žemlička, Novinky