Značka Lexus loni, kvůli negativnímu dopadu přírodních katastrof na výrobu Toyoty, poprvé za 12 let přišla o vedoucí pozici na trhu s luxusními automobily ve Spojených státech. O prvenství ji připravila německá automobilka BMW, která je největším výrobcem luxusních vozů na světě. Značka Lexus má navíc slabou image v Evropě a v Japonsku, kde prodeji luxusních vozů dominují německé automobilky BMW, Mercedes-Benz a Audi, upozornila agentura Reuters.

Toyota byla loni těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku. Její celkový prodej loni klesl o šest procent na 7,95 miliónů vozů. V čele světového automobilového trhu tak Toyotu vystřídal americký konkurent General Motors. [celá zpráva]

Toyota předpověděla, že prodej automobilů Lexus letos stoupne na 500 000 až 510 000 vozů z loňských 404 000 vozů. Značka Lexus vznikla před 23 lety. Doposud nejvyššího celoročního prodeje v počtu 518 000 vozů dosáhla v roce 2007.