Nové SL je pořádný kus auta, na délku měří 4612 mm, což je o 50 mm více než u předchůdce. Auto je i širší – konkrétně o 57 mm, narostlo na nynějších 1877 mm. Důležité je, že díky použití hliníku klesla hmotnost o citelných 125 až 140 kilogramů. Verze s motorem V8 pod kapotou váží 1785 kg, SL 350 nyní váží 1685 kilogramů.

Základním motorem je 3,5litrový šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) a 370 Nm točivého momentu. Spotřeba v jeho případě dosahuje 6,8 litru, na stovku SL 350 akceleruje za 5,9 vteřin.

Druhým motorem je 4,7litrový osmiválec s výkonem 435 koní (320 kW), který stovku zvládne za 4,6 vteřiny. Nejvyšší rychlost výrobce neudává, je ale jisté, že bude elektronicky omezena při 250 km/h. Standardem je sedmistupňová samočinná převodovka.

Po stisknutí příslušného tlačítka se pevná střecha sundá během dvaceti vteřin a z kupé se stane roadster. Nechybí ani tzv. Magic Sky Control s funkcí zatmavování. Pomocí tlačítka můžete mít střechu průhlednou nebo naopak zatmavenou (například pokud je velká intenzita slunečního svitu a vy nechcete jet se staženou střechou). Zajímavostí je, že ostřikovače jsou nyní nově integrované přímo ve stěračích.

Objednávat lze SL už nyní, kdy ale vyrobené vozy dorazí k zákazníkům, zatím není jisté. V Německu přijde (včetně 19procentní daně) verze SL 350 na 93 534 euro (zhruba 2,4 miliónu korun), SL 500 je za 117 096 euro (cca 2,93 miliónu korun).