Hlavní obsah

Škoda předvedla malou novinku Citigo

Právo, Radek Plavecký

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto ukázala nový malý model Škoda Citigo, takzvaný vůz do města. Vstoupila tím svou sedmou modelovou řadou do segmentu nejmenších vozů. Citigo bude uvedena koncem roku 2011 na český trh, se zahájením prodeje v Evropě se počítá na začátek léta 2012.

Článek

Při zahájení prodeje bude vůz na trh uveden ve třídveřové variantě, v roce 2012 bude Citigo k dispozici i v pětidveřové verzi. „Citigo je ústředním pilířem naší Růstové strategie. Otevře naší značce cestu do velmi perspektivního segmentu,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.

S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo mezi nejkompaktnější vozy nabízené v tomto segmentu.Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste tento objem na 951 litrů.

S modelem Citigo chce Škoda pro svou značku získat mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny, a tzv. „best agers“.

„Jedná se o zákazníky, kteří myslí na náklady, mají k autu spíše racionální vztah, na druhé straně ale mají vysoké nároky na kvalitu, praktickou stránku, design a bezpečnost. Pro tyto skupiny zákazníků jsme dosud neměli v segmentu malých vozů adekvátní nabídku,“ uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Poprvé je ve voze domácí značky použit boční airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce, který spolu s dalšími prvky tvoří ve své třídě příkladný bezpečnostní paket. Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. Citigo je společně s modelem Up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.

Po uvedení modelu Citigo na trh budou na výběr dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km. Emise dosahují hodnot 97 resp. 99 g CO2 na km. Spotřeba a emise činí u 44kW motoru 4,5 l/100 km, 105 g CO2 na km. Motor o výkonu 55 kW spotřebuje 4,7 l/100 km a vypouští 108 g CO2 na km.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám