Hlavní obsah

Toyota vstupuje v Japonsku na trh s minivozy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská automobilka Toyota představila svůj první minivůz Pixis Space určený pro japonský trh. Toyota je jedinou japonskou automobilkou, která doposud neměla vlastní miniauta, což jsou vozy s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů.

Článek

Toyota se rozhodla vstoupit na trh s minivozy loni, kdy se dohodla s firmou Daihatsu Motor, že pro ni bude tyto vozy vyrábět. Důvodem je rostoucí popularita těchto vozů v zemi. Daihatsu spolu se Suzuki Motor kontroluje zhruba dvě třetiny japonského trhu s miniautomobily.

Minivozy podle japonských pravidel kromě malého obsahu motoru nesmí být delší než 3,4 metru, širší než 1,48 metru a vyšší než dva metry. V Japonsku jsou tato auta velmi oblíbená kvůli daňovým úlevám, nižší spotřebě pohonných hmot a lepším podmínkám při parkování. Na celkovém prodeji nových aut v Japonsku se minivozy loni podílely 35 procenty. Oblíbené jsou hlavně ve venkovských oblastech jako druhé nebo třetí rodinné auto.

Cena modelu Pixis Space začíná na ceně 1,12 miliónu jenů (270 000 Kč). Toyota má v plánu ještě další dva modely, zatím však neupřesnila, kdy by se měly začít prodávat. Původní termín počítal s podzimem. Celkem chce prodat ročně 60 000 minivozů, napsaly agentury AP a Reuters.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám