Článek
Prodej Audi v Číně stoupl o 35 procent na 27 767 vozů. Na celkovém odbytu automobilky se tak podílel více než čtvrtinou. Audi podobně jako němečtí konkurenti BMW a Mercedes-Benz těží ze silného zájmu bohatých čínských spotřebitelů o luxusní zboží, napsala agentura Reuters.
Automobilka Audi předpokládá, že Čína se v letošním roce poprvé stane jejím největším trhem. Šéf Audi Rupert Stadler nedávno předpověděl, že automobilka letos prodá v Číně zhruba 280 000 vozů, zatímco v Německu pouze přes 230 000 vozů. Čínský list Beijing News minulý měsíc uvedl, že Audi chce do roku 2015 více než zdvojnásobit svou výrobní kapacitu v Číně na 700 000 automobilů ročně.
Mateřská společnost Volkswagen, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě.