Hlavní obsah

Mercedes ve Frankfurtu ukáže novou třídu B a M

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mercedes-Benz odtajnil své výstavní plány na letošní zářijový autosalon ve Frankfurtu. Půjde o nové generace modelů třídy B a třídy M. Obě novinky se představí na autosalonu IAA (13. až 25. září). Prodej bude zahájen v listopadu.

Článek

Nové „béčko“ je výrazně nižší, základní tvar nicméně zůstal stejný. Nový model je dlouhý 4359 mm, široký 1786 mm a vysoký 1557 milimetrů. S novou výškovou hodnotou je tento model téměř o pět centimetrů nižší nežli jeho předchůdce. Výška sedadel (vzadu posuvných) se vzhledem k vozovce snížila o citelných 86 mm, takže sezení bude i přes nižší výšku vzpřímenější a údajně pohodlnější i pro vyšší cestující.

Nový je  benzínový čtyřválec (interní označení M270). Hoření paliva je podle automobilky založeno na přímém vstřiku třetí generace, zavedeném v loňském roce u V6 a V8-motorů BlueDIRECT. Tato technika se tak poprvé dostává do třídy B; nové čtyřválce lze uložit napříč i podél. Nový čtyřválec s objemem 1,6 litru nabídne výkon 90 kW (122 k) a v modelu B 200 115 kW (156 k). Maximální točivý moment je 200, respektive 250 Nm.

Premiérou u „béčka“ je také dvouspojková převodovka 7G-DTC, kterou lze kombinovat se systémem start/stop. V nabídce bude i šestistupňová manuální převodovka.

Nový model převzal některé bezpečnostní systémy z dražších mercedesů. Konkrétně jde o adaptivní systém dálkového světla, asistent mrtvého úhlu a udržení vozidla v jízdním pruhu. Dále v příplatkové výbavě nechybí rozpoznávání dopravních značek, aktivní parkovací asistent nebo zadní kamera.

Fotografie nové třídy B německá automobilka dosud nezveřejnila.

Ve Frankfurtu bude i nové "emko"

Změny na karoserii nové třídy M jsou spíše kosmetické, jde o evoluci předchozího designového směru. Přesto si nelze nevšimnout nové, elegantnější přední masky či zadních světel. Nové „emko“ mírně narostlo - 24 mm na délku a 16 mm na šířku. Výška vozu je nyní menší o 19 mm. Interiér se výrazně přiblížil aktuální třídě S.

V nabídce budou zpočátku tři motory, které v předstihu plní emisní normu Euro 6. Novinkou je dvakrát přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,1 litru, který nabídne 150 kW (204 k) a 500 Nm. Dále budou k dispozici dva šestiválce - vznětový nabídne 190 kW (258 k) a 620 Nm, zážehový pak 225 kW (306 k) a 370 Nm.

České zastoupení zveřejnilo prodejní ceny. ML 250 BlueTEC 4MATIC stojí  1 378 800 korun, silnější verze 350 je za 1 438 800 korun. Další informace o novém "emku" najdete v našem dřívějším článku [celá zpráva].

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám