Hlavní obsah

První jízda s modernizovaným Opelem Antara

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Opel začal v Česku nabízet modernizované SUV Antara. Hlavní novinkou jsou zvýšené výkony některých motorů, snížený hluk a nová standardní výbava. Ceny jsou nastaveny rozumně, při současné akční nabídce začínají na částce 489 900 korun.

Článek

Zastaralý interiér podobný tomu z roku 2007, kdy se představil předchůdce dnešní Antary, a zároveň nižší hlučnost motoru a celkově mnohem lepší odhlučnění - to byly první dva dojmy ze začátku jízdy s modernizovanou, v Jižní Koreji vyráběnou Antarou, která je dvojčetem Chevroletu Captiva.

Co se změnilo na vnějším designu? Základ je stejný, ale drobných detailů je poměrně hodně. Nová je maska chladiče s výraznějším logem, přední mlhová světla s chromovanými rámečky. Mírně je pozměněný také přední nárazník, jenž podle výrobce zvyšuje ochranu chodců při nárazu. Celkově působí omlazená verze moderním dojmem.

Antara nabídne mezi SUV této velikosti průměrně dobrou prostornost pro posádku a zavazadla (402 / 1391 l); na délku měří 4596 mm, rozvor náprav činí 2707. Problém je s hmotností – v závislosti na výbavě a motorizaci váží od 1885 do 1996 kilogramů, a to je hodně. Užitečná hmotnost je nečekaně nízká – pouhých 373 – 374 kilogramů.

V nabídce je jeden benzínový a dva vznětové motory. Všechny motory nyní plní limity emisní normy Euro 5. Nový je čtyřválcový turbodiesel 2.2 CDTI, který Opel nabízí ve dvou výkonových verzích – slabší verze nabídne výkon 120 kW (163 k), což je o 26 kW (36 k) více než u starší verze. Silnější verze má výkon 135 kW (184 k), tj. o 25 kW (34 k) více než doposud.

Vyšší výkon má nyní i zážehový čtyřválec o objemu 2,4 l, který jsme vyzkoušeli během zhruba 150 kilometrů dlouhé trasy. V praxi je znát, že potenciál motoru s výkonem 167 koní a 217 Nm brzdí vyšší pohotovostní hmotnost. I vzhledem ke spotřebě, která při svižnější jízdě dosahuje k deseti litrům benzínu, je vhodnější volbou jeden ze dvojice turbodieselů.

V nabídce jsou šestistupňové převodovky – manuální i samočinné. Při jízdě nás překvapila ztuha jdoucí šestistupňová manuální převodovka, patrně se ale jednalo o nedostatek konkrétního automobilu. U slabších motorizací je možné zvolit pohon pouze předních kol (namísto standardního 4x4). Větší světlá výška i pohon 4x4 zaručují, že bez problému projedete v lehkém terénu – ověřili jsme si to při krátké jízdě po strmých nezpevněných cestách v okolí Bělé pod Bezdězem. Antara zvládne i brodění, vyzkoušeli jsme v 30centimetrové hloubce.

Foto: Jan Čech, Novinky

Zlom linky u světlometů a co udělá s vizáží...

Ceny za modernizovanou Antaru začínají na částce 489 900 korun za benzínový motor s pohonem pouze přední nápravy. Nejlevnější vznětová verze startuje na částce 519 800 korun (opět pouze 4x2), nejlevnější dieselová 4x4 stojí v Česku 659 900 korun.

Základní výbava Essentia zahrnuje ESP, přední, boční a hlavové airbagy, elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek, rádio, manuální klimatizaci, střešní nosič a sedmnáctipalcová hliníková kola.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám