Byl zvolen nejlepším SUV s cenou pod 25 000 dolarů a zároveň i nejlepším SUV bez rozdílu ceny. Novináři specializovaných médií srovnávali sorento s automobily značek BMW, Ford, Lexus, Nissan a Mercedes-Benz. Peter M. Butterfield, výkonný viceprezident Kia Motors America, označil sorento za výrazný model s dobrým designem, výbavou a výkonem za příznivou cenu. Mark Juhn, výkonný šéf Kia Motors Corporation (KMC), prohlásil: "Toto ocenění je důkazem výjimečné kvality a ceny vozu. Naše příznivá cenová politika už vešla všeobecně ve známost, v sorentu se však spolu s ní snoubí prvotřídní kvalita bez jakýchkoli kompromisů." Své možnosti na silnici prokázalo sorento při slalomu a při testu akcelerace a brzdění. Všechna vozidla byla testována i v terénu. "Sorento vyniklo jako nejlepší, vedle příznivé ceny se pyšnilo idobrou výbavou a celkovou stavbou," sdělil Ashly Knapp, zakládající člen NWPA, a dodal: "Kia byla tichá a kultivovaná, avšak drsná a výkonná v terénním úseku. Spolu s cenou a zárukou snadno zaujala pozici v čele soutěže." "Sorento je vlajkovou lodí značky a naznačuje novou cestu, po níž se Kia vydává," poznamenal výkonný ředitel KMC M. Juhn. "Kia v roce 2002 prodala zhruba 52 000 sorent na domácím korejském trhu a dalších 57 000 v zahraničí. Plány pro rok 2003 počítají s prodeji 65 000 doma a 110 000 na mezinárodním trhu. Současná poptávka však naznačuje, že skutečné prodeje proti plánovaným značně vzrostou."