Článek
Design vozu je stále umírněný, oproti minulé generaci zůstaly základní rysy stejné. Automobil dobře maskuje svou délku bezmála pět metrů (přesně 4,93 metru). Díky použití hliníku nedošlo i přes větší rozměry oproti minulé generaci k nárůstu hmotnosti, naopak – kombi je až o 70 kilogramů lehčí než dříve.
Audi A6 Avant nabídne ve svém segmentu mírně nadprůměrný zavazadlový prostor – 565 litrů v základním uspořádání a 1680 litrů po sklopení zadních sedaček. Ve vyšší střední třídě nabídne více jenom Mercedes-Benz třídy E kombi (695 / 1220 l) .
Po uvedení na trh budou zákazníci vybírat z pěti motorů – benzínové zastupují 2.8 FSI V6 (150 kW / 204 k) a 280 Nm, dále šestiválec 3.0 TFSI (220 kW / 300 k ) a 440 Nm.
Vznětové motory jsou následující: klasické 2.0 TDI (130 kW / 177 k) a 380 Nm, šestiválcové 3.0 TDI s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 400 Nm. V nabídce bude i varianta s výkonem 180 kW (245 k) a 500 Nm. Silnější verze nabídne dvoustupňové přeplňování, v nabídce pro A6 jde o zcela nový motor.
V nabídce bude jak šestistupňová manuální převodovka, tak sedmistupňový automat S tronic a pro silnější agregáty bude k dispozici i osmistupňová varianta. Základní verze mají pohon předních kol, připlatit si lze i za obě poháněné nápravy.
Sedadla vpředu mohou být v rámci příplatkové výbavy doplněna masážní a ventilační funkcí, podobně jako u větší A8. Nechybí ani paket Ambiente, jenž rozzáří interiér hned několika malými zdroji světla. V seznamu příplatkové výbavy nechybí ani špičková aparatura od Bang & Olufsen.
Mezi hlavní konkurenty budou patřit tradiční rivalové z Německa – BMW řady 5 Touring a Mercedes-Benz třídy E. Nové Audi A6 Avant se začne prodávat krátce po světové premiéře na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. České ceny zatím nebyly oznámeny, v Německu začínají na částce 40 850 eur, tj. zhruba 1 021 000 korun.