Článek
Renault z celkové částky 5,7 miliardy eur zhruba dvě pětiny investuje na domácím trhu. V příštích letech chce ve Francii vyrábět dodávky, elektrické vozy a některé luxusní vozy určené pro evropský trh. Výrobu v západní Evropě plánuje automobilka zaměřit hlavně na produkty s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou lehké komerční vozy, elektrické vozy a baterie.
Renault přistupuje ke změnám kvůli budoucímu výhledu vývoje poptávky po nových autech ve světě. "Prognózy pro rok 2016 nevidí, že by se evropský automobilový trh vracel na svoji předkrizovou úroveň z roku 2007," uvedla automobilka v prohlášení. "Neevropský trh by měl v letech 2010 až 2016 expandovat o téměř 50 procent."
Renault loni prodal rekordních 2,63 miliónu osobních a lehkých nákladních vozů, hlavně díky poptávce na rozvíjejících se trzích.