Tisíce lidí zkoumaly nejnovější modely domácích automobilek General Motors, Ford a Chrysler i jejich evropské a asijské konkurence. "Minulé dva roky lidé jen přicházeli a dívali se. Teď si ale sedají do vozů a kladou otázky," řekla agentuře AP manažerka firmy na výrobu autodílů Sherry Fedewová. "Lidé si už mohou dovolit něco koupit," dodala.

V loňském roce vzrostl prodej osobních a lehkých užitkových vozů na americkém trhu o 11 procent na 11,6 miliónu. V prosinci se odbyt meziročně zvýšil stejným tempem na 1,14 miliónu.

Podle AP přitahovala nejvíce lidí expozice GM, kde se kolem nových modelů SUV a sportovně-užitkových vozů hemžily desítky lidí. Pozornost se rovněž zaměřovala na elektrický vůz Chevrolet Volt, jehož by GM chtěla letos prodat 10 000 a příští rok až 45 000.