Čtveřice dodávek byla vybavena zařízením na akumulaci sluneční energie a také sedmi kamerami, jejichž úkolem bylo společně vyhledávat překážky, aby se jim vozidla mohla vyhýbat. Celá akce byla součástí pokusu, jehož konečným cílem je zlepšit bezpečnost na silnicích i pokrok automobilových technologií.

Senzory v automobilech umožnily navigaci v extrémních podmínkách na špatných silnicích, v husté dopravě i při špatném počasí. Zároveň shromažďovaly údaje pro pozdější analýzu a další výzkum. Studii sponzoruje evropská rada pro výzkum.

Dodávky neměly řidiče ani mapy a výzkumníci se vezli jen jako cestující. Do experimentu přitom museli zasahovat jen zřídka - například když se dodávky ztratily v moskevské dopravě nebo při průjezdech přes stanice vybírající mýto. Počítačový vizuální systém analyzoval informace ze senzorů a automaticky přizpůsoboval rychlost a směr.

Použité technologie mohou být využity nejen při zlepšování řidičských dovedností, ale také v zemědělství, hornictví či stavebnictví. Dodávky jely maximální rychlostí 60 kilometrů v hodině a jejich systémy musely být dobíjeny osm hodin po dvou až třech hodinách jízdy.