„Oplastované“ verze běžných automobilů jsou jednoduchým způsobem, jak rozšířit modelovou řadu. Na auto přidáte pár plastů, v lepším případě mu zvednete světlou výšku a máte hotový nový model. Automobil se občas tváří, že by si poradil i s terénem, ale většinou zvládne to samé, co základní model. Každopádně, automobilka s minimálními náklady uvede nový model a zákazníci mají větší výběr a mohou se tak odlišit od výchozího automobilu.

VW CrossTouran

VW CrossTouran

FOTO: VW

CrossTouran nabízí o 20 mm zvýšenou světlou výšku než klasický model. Dále se odlišuje černými ochrannými lištami se zdrsněným povrchem na dveřích. Jinak se kromě oplastování v ničem neliší.

Samostatná produktová řada "Cross" má speciálně koncipovanou výbavu. Ta v případě nového CrossTouranu sériově zahrnuje kromě sedmnáctipalcová kola, podélné střešní nosiče z matného hliníku, elektrické ovládání oken bočních dveří vpředu a vzadu, komfortní sedadla vpředu s nastavitelnou výškou sedáku a bederní opěrkou, kožený paket pro volant, hlavici řadicí páky a páku ruční brzdy a potahy sedadel se speciálním vzorkem.

VW CrossTouran

VW CrossTouran

FOTO: VW

CrossTouran je kromě zážehových jednotek TSI a vznětových motorů TDI k dispozici také v ekologické variantě "EcoFuel" na stlačený zemní plyn. Spotřeba v provozu na zemní plyn je 4,8 kilogramu CNG na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 133 gramů na kilometr. Přídavné nádrže na stlačený zemní plyn jsou umístěny pod podlahou, takže nijak neomezují objem zavazadlového prostoru (při sklopených sedadlech až 1989 litrů).

CrossTouran na český trh zavítá během listopadu s cenou od 586 800 korun.

VW Touran (2010)

VW Touran (2010)

FOTO: VW

VW Touran (2010)

VW Touran (2010)

FOTO: VW