Hlavní obsah

Francouzské Audi TT vstupuje na český trh

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Peugeot RCZ, sportovní kupé á la Audi TT, zná české ceny. Základní cena tohoto kupé typu 2+2 začíná na částce 650 tisíc korun. Nejslabší verze má výkon 156 koní, nejsilnější 200. Silnější verze s šestiválcovým motorem není k dispozici.

Článek

RCZ je první osobní vůz Peugeotu, který nepoužívá číselné označení s jednoduchou nebo zdvojenou nulou uprostřed. Automobil je postaven na základech modelu 308, ale minimálně vnějším vzhledem jde o svébytný a originálně pojatý vůz (viz efektní dvojité klenutí zadní části střechy).

RCZ se montuje ve výrobním středisku v závodě Magna Steyr v rakouském Grazu, jenž se zaměřuje na malosériovou výrobu. Mimochodem, na loňském autosalonu ve Frankfurtu během dvou dnů skoupilo 200 zákazníků limitovanou edici, kterou nyní dostanou do svých rukou.

Základní cena na českém trhu činí 650 tisíc korun (verze 1,6 - 156 koní). Dvousetkoňová verze stojí 710 tisíc korun a dvoulitrový turbodiesel 2,0 HDI (163 k) je o pět tisíc dražší.

Sportovní proporce

Peugeot RCZ je vysoký 1,36 metru, na délku měří 4,2 metru. Přední náprava je typu pseudo Mac Pherson s odděleným příčným zkrutným stabilizátorem, vzadu je dvouramenná náprava s příčkou a zkrutným stabilizátorem. U RCZ je v porovnání s hatchbackem 308 snížen podvozek a těžiště vozu o 23, resp. 40 mm. Model RCZ je navíc širší (+30 mm) a má rozšířený přední i zadní rozchod kol (+ 44 a + 63 mm).

K lepší aerodynamice přispívá nastavitelné zadní křídlo, jež se automaticky otevře při rychlosti 85 km/h. Er-cé-zetko jezdí na osmnáctipalcových či devatenáctipalcových pneumatikách.

K dispozici je trojice motorů, základem je čtyřválcová šestnáctistovka s výkonem 156 koní (115 kW) při 6000 otáčkách a 240 Nm točivého momentu od 1400 otáček. Lepší verze šestnáctistovky je přeplňovaná a dává celkem 200 koní (147 kW) při 5800 otáčkách a 275 Nm od 1700 otáček. Nejvyšší rychlost činí 235 km/h a 0-100 km/h zvládne za 7,5 vteřiny.

Pro zájemce o diesely je v nabídce 2,0 HDI s výkonem 163 koní (120 kW) a 340 Nm točivého momentu. Kombinovaná spotřeba dosahuje 5,3 l / 100 km. Slabší šestnáctistovka lze kombinovat s šestistupňovým automatem, jinak je k dispozici šestistupňová manuální převodovka, jež se k charakteru malého sportovně laděného kupé hodí o poznání více.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám