Výrazně si letos podle studie v kvalitě pohoršila japonská automobilka Toyota Motor, jež byla nucena přikročit k rozsáhlému svolávání vozů k opravě.

"Domácí automobilky (v USA) učinily působivé pokroky v postupném zvyšování kvality vozidel, zejména od roku 2007," upozornil viceprezident automobilového výzkumu společnosti J.D. Power David Sargent. "Letošní rok znamená pro americké značky klíčový přelom v jejich pokračujícím boji proti přetrvávajícímu negativnímu vnímání jejich kvality," dodal.

Z hlediska jednotlivých značek obsadil podle studie první místo v kvalitě německý výrobce sportovních vozů Porsche. Na druhé příčce se umístila luxusní značka Acura japonské společnosti Honda Motor, za kterou následovala německá značka Mercedes-Benz. Z amerických značek byla nejvýše značka Ford, která obsadila páté místo.

Japonská Toyota se v žebříčku propadla až na 21. místo, což podle agentury Reuters představuje její doposud nejhorší výsledek. "Jsme tímto poklesem zklamáni," uvedl mluvčí Toyoty. "Letošní studie však byla sestavována v době intenzivního zájmu médií o naše nedávná svolávání (aut k opravě), takže není překvapením vidět tento dopad," dodal.