"Ukazuje se, že případů podvodného stáčení tachometrů stále přibývá a podvodníci jsou stále drzejší, protože se přesvědčili o své beztrestnosti," uvedl ředitel společnosti Cebia Martin Pajer. Roste tak podle něj i nutnost kodifikovat stáčení tachometrů jako trestný čin, podobně jak to již řadu let funguje v západní Evropě.

Každý čtvrtý osobní automobil na českých silnicích podle Pajera nemá na svém tachometru skutečný stav ujetých kilometrů. Podvodné stáčení tachometrů je nejrozšířenějším podvodem s automobily. V dalších devíti procentech případů měly prověřované vozy pozměněné roky výroby a podvodné úpravy VIN kódu.

"Zdá se, že někteří z krachujících dovozců, kterým se už nevyplácí vozit ojeté automobily ze zahraničí, si nyní vydělávají podvody a stáčejí tachometry ve velkém. To jim loni přineslo zisk v odhadované výši šest miliard korun," dodal Pajer.

Původ a historii ojetých aut si u Cebie ve 45 procentech objednávají soukromé osoby a v 55 procentech obchodníci s automobily.