Mýtus 1: Zimní pneumatiky jsou zbytečné, pokud nebydlíte na horách.

V zimě ztrácejí letní pneumatiky na kluzkém, studeném povrchu vozovky záběr daleko rychleji. Důvodem jsou technologie přizpůsobené přímo letním podmínkám i speciální běhounová směs. Jízda na letních pneumatikách v zimě může mít za následek prodloužení brzdné dráhy. Moderní zimní pneumatiky se speciálními technologiemi lamel byly vyvinuty tak, aby poskytovaly záběr nejen na sněhu a ledu, ale také na studených a zablácených vozovkách. Měkčí běhounová směs zimních pneumatik poskytuje při nízkých teplotách a na studeném povrchu lepší vlastnosti než běhoun letních pneumatik.

Mýtus 2: Zimní pneumatiky neposkytují při jízdě dostatečný komfort.

Většina zákazníků nepozná při výměně letních pneumatik za zimní žádný rozdíl v komfortu. I na suchých dálnicích při vysoké rychlosti poskytují moderní zimní pneumatiky vysokou úroveň jízdního komfortu a nízkou hlučnost. Valivý odpor zimních pneumatik je zpravidla srovnatelný s letními pneumatikami, takže spotřeba paliva je obdobná.

Mýtus 3: Zimní pneumatiky nepodávají dobrý výkon při vysokých rychlostech.

Většina „značkových“ výrobců nabízí zimní pneumatiky určené pro rychlosti až do 270 km/h. I při takto vysokých rychlostech poskytují zimní pneumatiky maximální jízdní výkonnost a ovladatelnost, a díky speciálně upravené běhounové směsi garantují rovněž nízkou spotřebu paliva a minimální hlučnost.

Index rychlosti se nachází na bočnici pneumatiky a je udáván velkými písmeny. Například písmeno Q znamená, že pneumatika je vhodná pro rychlosti do maximálně 160 km/h, H udává maximální rychlost 210 km/h, T je pro 190 km/h, V až do 240 km/h a W umožňuje nejvyšší rychlost až 270 km/h.

Mýtus 4: Vozy SUV a 4x4 nepotřebují zimní pneumatiky.

Kvůli vyšší hmotnosti moderních sportovně-užitkových a 4x4 automobilů se doporučuje vybavit je zimními pneumatikami, které zajistí větší bezpečnost, přilnavost a ovladatelnost na kluzkých a zledovatělých vozovkách. Autor článku vzpomíná, jaké měl problémy s přenosem výkonu a brzděním na zasněžené silnici s Nissanem Patrol, slovutným off-roadem, jenž byl ovšem obut do letních pneumatik. Při jízdě s letními pneumatikami na sněhu a ledu ztrácí náhon na čtyři kola význam.

Mýtus 5: Zimní pneumatiky stačí pouze na hnané nápravě

Pokud je potřeba zimní pneumatiky vyměnit, doporučuje se přezout všechna čtyři kola, abyste měli jistotu, že budou všechny pneumatiky reagovat stejným způsobem. Rovněž by se měl používat stejný typ a model pneumatik. Kombinace různých typů zimních pneumatik může mít za následek nečekané chování vozidla.

Ze stejného důvodu se také nedoporučuje jezdit se zimními pneumatikami pouze na hnané nápravě. Zimní a letní pneumatiky by se nikdy neměly kombinovat.

Zimní pneumatiky by měly rotovat pravidelně, aby bylo zajištěno rovnoměrné opotřebení dezénu, a neměly by se přesouvat z jedné strany na druhou. Jak při náhonu na přední, tak na zadní nápravu by měly být pneumatiky s větší hloubkou dezénu umístěny na zadní nápravě.