Vůz 100/110 navázal na předchozí model 1000/1100 MB. Novější varianta byla tehdejším faceliftem předchůdce, kvůli němuž byl na začátku 60. let (1960 až 1964) vybudován nový výrobní areál od motorárny po karosárnu.

Oheň, který vypukl 12. srpna 1969, zasáhl naštěstí starou část závodu. Nejničivější požár posledních 40 let zlikvidoval především nářaďovnu. Požár údajně způsobil přímé škody ve výši 320 miliónů korun.

Náběh výroby nového vozu však nezpozdil a na konci srpna byla veřejnosti představena nová Škodovka, která měla moderní karoserii a proti „tisícovce“ dostala nový interiér a některé konstrukční prvky.

Škoda 100o MB, předchůdce modelu 100/110

Škoda 1000 MB, předchůdce modelu 100/110.

FOTO: Škoda Auto

V letech 1969-77 bylo vyrobeno celkem 1 079 708 v provedení sedan (100, 100L, 110L, 110LS). V roce 1970 začal pobočný závod v Kvasinách s výrobou dvoudvéřové verze Škoda 110 R. Toto kupé zůstalo ve výrobě až do roku 1980.

Z vozu Škoda 100/110 bylo odvozeno několik prototypů a malosériových vozů, například italský vůz Škoda Kirby nebo Škoda 110 Super Sport, známá později díky filmu Upír z Feratu.

Milióntá vyrobená Škoda 100

Milióntá vyrobená Škoda 100

FOTO: Škoda Auto

Škoda 100, 110 L a 110 R (zleva)

Škoda 100, 110 L a 110 R (zleva)

FOTO: Škoda Auto