Výhradně čtyřmístné Audi A5 Sportback je o 36 mm nižší než A4 sedan. Oproti A4 působí o mnoho elegantněji – je to díky čtyřem bezrámovým dveřím s nízkým prosklením a prudce skloněným C sloupkům. Víko zavazadlového prostoru je integrováno do splývající zádě.

Praktičnost nikterak zvlášť neutrpěla, při sezení vzadu je sice o trochu méně místa na hlavu pokud měříte 185 centimetrů a výše, ale pokud nebudete chtít sedět vzpřímeně, pohodlí si užijete i tak dost. Vzadu jsou pouze dvě sedačky, ale toto rozhodnutí vítáme. Interiér je výborně zpracovaný, v daném segmentu patří k tomu nejlepšímu, co je k dispozici.

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback - zezadu je to typické Audi.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Kufr má v základním uspořádání 480 litrů, což je postačující hodnota. Díky tomu, že jde o liftback, nabídne A5 Sportback více praktičnosti při nakládání/vykládání zavazadel než sedan.

Jízdní vlastnosti? Klasická Audi A4 nebo spíše A5, čili zapomeňte na tu sportovnost, kterou má novinka ve svém názvu. Řízení poskytuje relativně dobrou zpětnou vazbu a podvozek je i na limitu dobře čitelný – projetí desítek nejrůznějších zatáček v Toskánsku, často s kvílejícími předními pneumatikami, nám to potvrdilo.

Tradičně kvalitní interiér

Tradičně kvalitní interiér

FOTO: Audi

Na druhou stranu, tohle auto je málo sportovní, pokud ho srovnáte třeba s BMW. Verze s pohonem obou náprav jsou navíc docela těžké, což požitek i přes dostatečnou nabídku silných motorů (celkem 3 diesely a 3 benzínové) poněkud zhoršuje. Jízdní vlastnosti nejsou špatné, komfort odpružení je solidní a auto si v zatáčkách také nechá ledacos líbit, opravdovou sportovnost ale musíte hledat jinde.

Audi už zveřejnilo české ceny: základní cena s motorem 2,0 TDI přijde na 966 200 korun, A5 Sportback 2,0 TFSI stojí 1 000 845 korun. Do prodeje se novinka dostane od září.

Audi A5 Sportback

Trochu jako VW Passat CC, jenom s logem Audi

FOTO: Martin Žemlička, Novinky