Rolls-Royce 200EX je dlouhý 5,4 metru, vysoký přes metr padesát; rozvor náprav činí 3,3 metru. Oproti většině Rollsů je novinka na délku zhruba o půl metru kratší. Zajímavostí jsou zadní dveře otevírané proti směru jízdy.

Vlastník Rolls-Royce, německá automobilka BMW, použila cca 20 procent dílů společných s novou generací BMW řady 7, ale zákazník si toho rozhodně nevšimne.

Rolls Royce 200EX - interiér představuje absolutní špičku

Interiér představuje absolutní špičku

FOTO: Rolls Royce

Poháněná jsou zadní kola, o rozhýbání konceptu 200EX se stará benzínový vidlicový dvanáctiválec. Dvanáctiválec s objemem 6,6 litru produkuje výkon 570 koní a točivý moment 780 Nm už od 1 500 otáček. U Rollsů to není důležité, nicméně je dobré vědět, že 0-100 km/h zvládá Rolls-Royce Ghost za 4,9 vteřiny; nejvyšší rychlost je omezena na obvyklé hodnotě 250 km/h.

Světovou premiéru si Ghost odbude v září na frankfurtském autosalonu, ceny začínají v přepočtu na šesti miliónech korun. K prvním zákazníkům se Ghost začne dodávat koncem letošního roku.

Rolls Royce 200EX

Rolls Royce 200EX - studie, ze které vychází Ghost

FOTO: Rolls Royce