Článek
Sportovní vozy a zejména kabriolety slouží podle marketingového ředitele BMW v ČR Petra Minaříka především k zábavě a trávení volného času, a proto se na poptávce po nich citelně projevuje ekonomická situace. "Loni na jaře a v létě, kdy Česko zažívalo ekonomický růst, se prodej výrazně zvyšoval," dodal.
Například BMW 3 Cabrio si loni za pět měsíců koupilo 36 zákazníků, zatímco letos jen 15. Podobný pokles zaznamenal Mercedes u modelu SLK. Mezi levnějšími vozy naopak například Peugeot zaznamenal u sportovních vozů a aut s odklápěcí střechou zvýšení zájmu.
U Volkswagenu výrazně, z loňských 45 na osm prodaných aut, klesla poptávka po kabrioletu s pevnou střechou Eos, ale podle vedoucího divize Volkswagen osobní vozy Vratislava Strašila šlo spíše o přesun zájmu k novému modelu Scirocco (sportovní hatchback), který se loni na jaře neprodával.
Celkový prodej nových osobních a lehkých užitkových aut na českém trhu do května klesl o 13 procent na 74 679 vozů.