Pod kapotou Imprezy WRX 265 najdete klasicky motor typu boxer, tentokráte díky novému většímu turbodmychadlu posílený na 265 koní. Točivý moment dosahuje 343 Nm a je k dispozici v širším pásmu otáček.

Osvědčený pohon 4x4 byl samozřejmě zachován, na technice Imprezy proběhlo několik drobných změn. Do řízení byl nově přidán tlumící ventil, který redukuje zpětné rázy do volantu a řízení je také pocitově příjemnější. Výrobce použil silentbloky ze silnějšího STI pro zlepšení ovládání v přímém směru a pro lepší odezvu řízení. Dále došlo k zesílení stabilizátorů o 1 mm.

Nechybí zvětšený zadní spoiler, střešní okno, 17palcová litá kola ve speciální barvě; přední mřížka chladiče s kovovým ornamentem WRX je nově podobná jako u STI.

Subaru Impreza WRX (2009)

Subaru Impreza WRX (2009)

FOTO: Subaru

V Česku se bude nové WRX nabízet v jedné úrovni výbavy s označením WRX 265. Výčet prvků standardní výbavy je bohatý: zahrnuje xenonové HID světlomety, 6 airbagů, tempomat, 17palcová litá kola, bezklíčkové otevírání vozu nebo systém startování tlačítkem Start/Stop.

Český importér Subaru počítá s prodejem kolem 20 - 30 Imprez WRX ročně, prodejní cena činí  898 800 korun.

Test předchozí Imprezy WRX si můžete přečíst zde.

Základní technické parametry
Maximální výkon195 kW (265k) / 5200 ot/min
Maximální toč. moment343 Nm / 4000 ot/min
Zrychlení 0-100 km/hod6,0s
Max. rychlost209 km/hod
Spotřeba paliva14,4 / 8,1 / 10,4 l/100 km