Omlazená Octavia RS má nově tvarovanou masku chladiče s logem RS a výraznějšími světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s natáčením. Inovovaný nárazník s širším nasávacím otvorem nabídne další dvě novinky; kromě mlhových světlometů s Corner funkcí jsou pro modely Octavia RS k dispozici i LED světla pro denní svícení.

Jiný  tvar dostaly také sdružené kryty zadních svítilen. K dispozici je nově metalická barva Anthracite a 18“ kola Neptune. Sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u benzinové resp. 15 kg u naftové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu nabídnou o trochu živější projev než u verze před faceliftem.

Škoda Octavia RS (facelift 2009)

Na první pohled si změn ani nevšimnete.
FOTO: Škoda Auto

Pohonné jednotky modelu Octavia RS plní normu EU 5. Benzinový motor 2,0 TSI/147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km a agregát 2,0 TDI CR/125 kW ujede 100 km za 5,7l s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory jsou nabízeny výhradně se šestistupňovými manuálními nebo dvouspojkovými DSG převodovkami.

Scout se změnil minimálně

Omlazená silueta Octavie Scout dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia: přepracovaná maska chladiče je lemována výraznými světlomety. Dále se mnoho nezměnilo: přední nárazník s mlhovými světlomety s Corner funkcí a nová metalická barva Rosso Brunello.

Škoda Octavia Scout (facelift 2009)

Škoda Octavia Scout (facelift 2009)
FOTO: Škoda Auto, Bez zdroje

Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex, která dokáže přenést až 85 % točivého momentu na jedno kolo. O pohon se starají dva výkonné motory ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou: benzinový 1,8 TSI/118 kW (EU 5) a naftový 2,0 TDI PD DPF/103 kW (EU 4).

Škoda Octavia Scout (facelift 2009)

Škoda Octavia Scout (facelift 2009)
FOTO: Škoda Auto