Tento týden ukázal svou variaci rychlého Mercedesu třídy E německý úpravce Brabus, nyní představujeme sportovní verzi, kterou vytvořil dvorní úpravce Mercedesu, tedy AMG. Pod kapotou je tradičně atmosférický benzínový osmiválec - ten současný má objem 6,2 litru a výkon 525 koní. Točivý moment dosahuje 630 Nm.

Výkon se přenáší na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky. Ta ve sportovním režimu řadí rychlostí 100 ms. Elektronická stabilizace je plně vypínatelná a nabídne i sportovní režim. 

Mercedes-Benz E 63 AMG

Vzadu jsou čtyři koncovky výfuku.
FOTO: Mercedes-Benz

 

Mercedes-Benz E 63 AMG - atmosférický motor, žádná turba nebo kompresor
FOTO: Mercedes-Benz

Upravené jsou i brzdové kotouče s průměrem 360 mm. Litá kola mají průměr osmnáct palců, ale výrobce nabízí i o palec větší velikost. V příplatkové výbavě nechybí zadní spoiler, uzávěrka diferenciálu nebo tříramenný sportovní volant.

Hmotnost vozu zatím není známá (počítáme kolem osmnácti metráků), nicméně i tak zrychlí vůz na stokilometrovou rychlost za 4,5 sekundy. Při 250 km/h zasáhne omezovač, za příplatek vám jej u AMG posunou na 300 km/h. 

Mercedes-Benz E 63 AMG

Volant lze mít čtyřramenný nebo sportovní tříramenný.
FOTO: Mercedes-Benz ,

Mercedes-Benz E 63 AMG

Mercedes-Benz E 63 AMG - decentní detail
FOTO: Mercedes-Benz

Cenu zatím Mercedes nezveřejnil, v prodeji by vrcholná verze měla být od srpna.  

Konkurenti Mercedesu E 63 AMG

Audi RS6 nabídne nabídne 580 koní a 650 Nm točivého momentu (video a test verze kombi je zde). BMW M5 se rovněž nabízí ve verzích sedan a kombi, výkon desetiválcového motoru činí 507 k a točivý moment 520 Nm. Oproti Audi je BMW výrazně lehčí (1 880 kg), nemá ale poháněna všechna kola. Spotřeba je u BMW 15 litrů na sto, 0-100 km/h o 0,2 horší než u RS6 (BMW - 4,8 s); maximální rychlost je o zanedbatelné 2 km/h vyšší (Audi - 320 km/h).

Audi RS6

Audi RS6
FOTO: maž, Novinky

BMW M5

BMW M5
FOTO: BMW AG