Hlavní obsah

Mercedes E 63 AMG: soupeř pro BMW M5 se představuje

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mercedes ukázal první fotografie nejvýkonnější verze třídy E v provedení sedan, budoucího soupeře pro BMW M5 a Audi RS6. Do budoucna pak chystá stejně výkonné kombi. Rychlé "Éčko" pohání 6,2 litrový benzínový osmiválec.

Článek

Tento týden ukázal svou variaci rychlého Mercedesu třídy E německý úpravce Brabus, nyní představujeme sportovní verzi, kterou vytvořil dvorní úpravce Mercedesu, tedy AMG. Pod kapotou je tradičně atmosférický benzínový osmiválec - ten současný má objem 6,2 litru a výkon 525 koní. Točivý moment dosahuje 630 Nm.

Výkon se přenáší na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky. Ta ve sportovním režimu řadí rychlostí 100 ms. Elektronická stabilizace je plně vypínatelná a nabídne i sportovní režim. 

Vzadu jsou čtyři koncovky výfuku.

FOTO: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E 63 AMG - atmosférický motor, žádná turba nebo kompresor

FOTO: Mercedes-Benz

Upravené jsou i brzdové kotouče s průměrem 360 mm. Litá kola mají průměr osmnáct palců, ale výrobce nabízí i o palec větší velikost. V příplatkové výbavě nechybí zadní spoiler, uzávěrka diferenciálu nebo tříramenný sportovní volant.

Hmotnost vozu zatím není známá (počítáme kolem osmnácti metráků), nicméně i tak zrychlí vůz na stokilometrovou rychlost za 4,5 sekundy. Při 250 km/h zasáhne omezovač, za příplatek vám jej u AMG posunou na 300 km/h. 

Volant lze mít čtyřramenný nebo sportovní tříramenný.

FOTO: Mercedes-Benz ,

Mercedes-Benz E 63 AMG - decentní detail

FOTO: Mercedes-Benz

Cenu zatím Mercedes nezveřejnil, v prodeji by vrcholná verze měla být od srpna.  

Konkurenti Mercedesu E 63 AMG

Audi RS6 nabídne nabídne 580 koní a 650 Nm točivého momentu (video a test verze kombi je zde). BMW M5 se rovněž nabízí ve verzích sedan a kombi, výkon desetiválcového motoru činí 507 k a točivý moment 520 Nm. Oproti Audi je BMW výrazně lehčí (1 880 kg), nemá ale poháněna všechna kola. Spotřeba je u BMW 15 litrů na sto, 0-100 km/h o 0,2 horší než u RS6 (BMW - 4,8 s); maximální rychlost je o zanedbatelné 2 km/h vyšší (Audi - 320 km/h).

Audi RS6

FOTO: maž, Novinky

BMW M5

FOTO: BMW AG

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám