O pohon se stará výborný přeplňovaný dvoulitr z líhně koncernu VW. Jde samozřejmě o benzínový agregát a nejnovější GTI (Grand Tourisme Injection) z něj dostane 210 koní (o deset více než v předchozí generaci). Pohotovostní hmotnost vozu činí 1318 kilogramů (1339 kg v případě převodovky DSG).

Točivý moment vrcholí na hodnotě 280 Nm a bude k dispozici od 1800 otáček. Zrychlení 0-100 km/h zvládne nový Golf GTI za 6,9 vteřin a maximální rychlost činí rovných 240 km/h. Jde tedy o téměř shodné hodnoty s minulou generací. Kilometr s pevným startem zvládne Golf GTI za 27,3 vteřin.

Kombinovaná spotřeba paliva činí 7,3 litrů na sto kilometrů v případě manuální převodovky a o jednu deci více v případě automatické převodovky DSG.

Cena za třídvéřový Golf GTI začíná na částce 695 500 korun, pětidvéřová verze startuje na částce 25 800 korun.

VW Golf GTI (2009)

VW Golf GTI se dodává buď s šestistupňovým automatem nebo manuální převodovkou.
FOTO: VW, Bez zdroje

Ve standardní nabídce nebude chybět elektronická uzávěrka diferenciálu nebo snížený podvozek, v příplatkové výbavě bude možné přikoupit adaptibilní tlumiče ACC (přijdou na 21 000 korun), známé například z nového VW Scirocco. Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola, pneumatiky mají rozměry 225/45 R17.

Cena za třídvéřovou verzi začíná na částce 695 500 korun, pětidvéřová verze je o 25 800 korun dražší. Prodej bude zahájen koncem dubna.

VW Golf GTI (2009)

VW Golf GTI poznáte podle dvou chromovaných koncovek výfuků.
FOTO: VW