Nový airbag je zabudován do pevné konzoly montované do zadních sedadel, která se objeví v příštím, dosud nespecifikovaném modelu značky Toyota.

Dojde-li k nárazu do vozidla z boku, airbag vystřelí z horní části konzoly a vytvoří bariéru napomáhající zmírnit poranění způsobená vzájemným střetem cestujících, případně nárazem pasažérů do konzoly. Další technické podrobnosti o novém airbagu Toyota nezveřejnila.

Toyota Verso

Toyota chce středový vzduchový vak montovat do svých nově vyvíjených modelů.
FOTO: Toyota , Bez zdroje

Jak airbag chrání posádku

Airbag je prvek pasivní bezpečnosti. Při srážce vozu se během několika milisekund skryté vaky, tedy airbagy, naplní vzduchem. Ochrání tak cestující před poraněním o tvrdé části interiéru.

Airbag je jedním ze základních a velice důležitých prvků pasivní bezpečnosti. Společně s bezpečnostními pásy a pyrotechnickými předpínači pásů snižují rychlost nárazu hlavy a hrudníku. Bezpečnostní pásy bývají také často vybaveny omezovačem tlaku, který snižuje zatížení hrudníku při střetu. V poslední době se objevují tzv. inteligentní airbagy, které dokáží regulovat rychlost a objem jejich naplnění podle síly nárazu.

Existuje mnoho druhů airbagů, nejčastěji používané jsou čelní. Dále pak boční, hlavové a kolenní airbagy. Například čelní airbag řidiče je umístěn přímo v hlavě volantu. Airbag spolujezdce je ukryt pod krytem v přístrojové desce. Při aktivaci airbagu dojde k porušení krytu airbagu na předem určených místech.

Zdroj: http://www.autolexicon.net/