Filtr pevných částic slouží ke snížení emisí u dieselových motorů – zachytává částice nespálených sazí, které jsou obsaženy ve výfukových plynech. V současnosti je touto technologií vybaveno celkem 22 modelových řad skupiny.

Filtr FAP tak najdete u modelů Peugeot 1007, 207, 308, 407, 607, 807 a 4007, stejně jako u vozů Citroën C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8 a C-Crosser.

K dispozici jsou rovněž i pro užitkové vozy obou značek.

První generace FAP vyžadovaly údržbu po ujetí 80 000 km. Od listopadu 2002 se tato hranice bezúdržbového provozu posunula na 120 000 km podle verze, a to použitím nového aditiva. V roce 2005, díky uvedení nové architektury tohoto systému, je provoz FAP bezúdržbový po celou životnost vozidla.

Nevýhodou filtrů pevných částic je částečné snížení výkonu dieselového motoru. Filtry pevných částic používají i konkurenční automobilové značky včetně domácí Škody.