Hlavní obsah

Peugeot a Citroën prodal už tři milióny turbodieselů s filtrem pevných částic

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po devět let byla postupně v rámci modelových řad Peugeot a Citroën zaváděna technologie FAP s aditivním palivem. Ta byla patentovaná skupinou PSA Peugeot Citroën a ve světové premiéře uvedena na trh v květnu 2000 v modelu Peugeot 607. Doposud se turbodieselů s filtrem pevných částic prodalo na tři milióny.

Článek

Filtr pevných částic slouží ke snížení emisí u dieselových motorů – zachytává částice nespálených sazí, které jsou obsaženy ve výfukových plynech. V současnosti je touto technologií vybaveno celkem 22 modelových řad skupiny.

Filtr FAP tak najdete u modelů Peugeot 1007, 207, 308, 407, 607, 807 a 4007, stejně jako u vozů Citroën C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8 a C-Crosser.

K dispozici jsou rovněž i pro užitkové vozy obou značek.

První generace FAP vyžadovaly údržbu po ujetí 80 000 km. Od listopadu 2002 se tato hranice bezúdržbového provozu posunula na 120 000 km podle verze, a to použitím nového aditiva. V roce 2005, díky uvedení nové architektury tohoto systému, je provoz FAP bezúdržbový po celou životnost vozidla.

Nevýhodou filtrů pevných částic je částečné snížení výkonu dieselového motoru. Filtry pevných částic používají i konkurenční automobilové značky včetně domácí Škody.

Reklama

Související články

PSA chce vzkřísit luxusní značku Panhard

Minulý týden se objevila ve francouzských listech jedna zpráva, která je dost překvapující. Koncern PSA podle nich totiž hodlá vzkřísit značku Panhard, která...

Výběr článků

Načítám