Hlavní obsah

Velkoprostorový Peugeot 3008 zvládne i jízdu v terénu

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Povahu nového Peugeotu 3008 nelze jednoznačně určit. Je to sportovně-užitkové auto (SUV), nebo snad velkoprostorové auto (MPV)? Nebo jenom o mírně nafouknutý hatchback? Těžko říct. Vzhledem k tomu, že 3008 dostane i pohon obou náprav, jde nejspíš o mix SUV a MPV. V Česku se Peugeot 3008 začne prodávat v červnu.

Článek

Výrobce slibuje prostorný a komfortní interiér; o dostatečné prosvětlení se stará prosklená střecha o rozměru 1,60 m2. Variabilní systém Multiflex nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel. Přepravní kapacitu 512 l je tak možné zvětšit na 1 604 l. Rozměrově je 3008 (s rozměry 4365 x 1837 x 1639 mm) zhruba na úrovni modelu 308.

Novinkou je systém Dynamic Rolling Control, umístěný na zadní nápravě, schopný lépe kontrolovat příčné výkyvy a současně zachovat komfort odpružení. Dodává se ovšem pouze se dvěma nejsilnějšími motory (1.6 THP a novým 2.0 HDI).

:. Interiér je stejný jako u ostatních současných Peugeotů

Další nabízenou inovací je systém Grip Control, složený ze protiskluzového systému a pneumatik Mud & Snow, který umožňuje optimalizovat pohon předních kol vozu 3008 pro potřeby jízdy mimo zpevněnou silnici.

Řidič má k dispozici otočný ovladač s nastavením pěti režimů: Standard, Sníh, Terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva), Písek a ESP off. Není jisté, že díky tomu bude 3008 zvládat byť i lehký terén, nicméně při rozjezdu za zhoršených adhezních podmínek by mohla být tato novinka užitečná.

Hybrid v roce 2011

Peugeot 3008 bude od roku 2011 prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën, který bude poháněn technologií HYbrid4 představené na posledním pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4.

Tato technologie snižuje spotřebu i emise CO2 (řádově o 35 %) a současně umožňuje pohon všech kol – přední kola jsou poháněna spalovacím motorem a zadní elektrickým motorem. Díky elektropohonu může vůz fungovat i v plně elektrickém režimu a tedy s nulovými emisemi.

Verze, která se začne prodávat v červnu 2009 ještě nebude nabízet hybridní pohon - v nabídce budou tři vznětové a tři zážehové motory (viz tabulka). České prodejní ceny zatím nebyly stanoveny.

:. Peugeot 3008 se od začátku bude nabízet se šesticí pohonných jednotek.

Podle země určení může mít modelová řada 3008 až čtyři úrovně výbavy (V ČR budou nabízeny tři). Vůz bude k dispozici v devíti barevných odstínech karoserie a podle úrovně výbavy ve dvou různých provedeních interiéru: Tramontane (antracitová šedá) nebo Guérande (světle šedá s modrým odstínem). Čalounění sedadel může být látkové, kožené nebo celokožené včetně palubní desky.

Motory Peugeotu 3008
Dieselové:
1.6 HDI FAP 80 kW (110 k), 240 Nm
2.0 HDI FAP 110 kW (150 k), 340 Nm
2.0 HDI FAP 120 kW (150 k), 340 Nm
Benzínové:
1.6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm
1.6 THP 110 kW (150 k), 240 Nm
1.6 THP 115 kW (156 k), 240 Nm

Reklama

Související témata:

Související články

Peugeot 308 SW 1,6 HDI: první test v Česku

Jako první v České republice jsme otestovali žhavou novinku ze stáje francouzského Peugeotu - kombi odvozené z řady 308. Čekali jsme nepřesnou převodovku...

Výběr článků

Načítám