Vzhledově se MX-5 přiblížila větší RX-8. Patrné je to především při pohledu na přední masku. Podvozek má snížené těžiště, ale hodně změn se událo i v interiéru a v motorovém prostoru.

Dvoulitrový čtyřválec s výkonem 160 koní má zvětšený rozsah využitelných otáček o 300 na současných 7000 ot./min., přičemž omezovač zasahuje při 7500 otáčkách za minutu.

Mazda MX-5 (2010):. MX-5 (2010) - vzadu nejsou změny tak velké jako na přední masce. Foto: Mazda

Možná si říkáte, že 160 koní a 188 Nm není nikterak oslnivá hodnota, nicméně MX-5 je lehké, mrštné auto, které nabízí skvělé jízdní vlastnosti a víc než při jízdě po rovině si s ní užijete na klikatých silnicích.

Pozměněna byla i manuální převodovka, nyní šestistupňová a jinak zpřevodovaná. Výsledkem má být mimo jiné i nižší spotřeba paliva. Mazda také slibuje lepší odhlučnění. Nová jsou i sedadla Recaro s lepším bočním vedením. Pozměněn byl i design litých kol – jejich velikost je 16 nebo 17 palců.

Mazdu MX-5 můžete mít s plastovou skládací střechou nebo s klasickou plátěnou. Česká cena není v tuto chvíli stanovena stejně jako přesné datum zahájením prodeje.

Test Mazdy MX-5 (modelový rok 2006)

Mazda MX-5 (2010):. Mazda MX-5 - dvoumístný roadster s pohonem zadních kol. Foto: Mazda