Z letošního průzkumu autobazarů AAA Auto na českém trhu vyplývá, že ženy při nákupu auta hledí více na jeho vzhled než na cenu. Některé modely si letos poprvé koupilo více žen než mužů," uvedl ředitel prodeje pro Českou republiku Petr Suchánek.

Takovými "ženskými" modely podle něj byly Toyota Yaris, Daewoo MatizChevrolet Spark. "Tyto modely vynikají sympaticky zaobleným a neagresivním designem, který řidičky láká," dodal. Mezi další bestsellery tuzemských motoristek patří také ojetý Peugeot 206, Citroën C3Nissan Micra.

Hluboká čerň laku :. Nissan Micra - další typicky ženské autofoto: NOVINKY/Jan Čech

Na opačné straně ženského zájmu pak vedle dodávek a užitkových vozů stojí velká terénní auta, se kterými se obtížně parkuje. Z běžných osobních vozů pak české řidičky nejméně láká Honda Accord. Její poměrně agresivní design, využívající ostrých hran, fascinuje téměř výhradně muže.

Fabia Greenline - hybrid to sice není, ale má nižší spotřebu a emise Co2.:. Fabie jsou menší než Octavie či Superby a možná právě proto jsou u žen tak oblíbené. Foto: Škoda Auto

Ženy raději Fabie než Octavie

Například u nejprodávanější značky Škoda je podíl žen jako kupců mírně nadprůměrný. Ženy více kupují Fabie, naopak méně větší Octavie. Obliba Felicií, které byly do loňska typicky "ženským" vozem, letos klesla. Zajímavá je podle Suchánka situace u značky Renault, kde u modelu Clio je poměr nakupujících žen a mužů téměř vyrovnaný, zatímco model Thalia, postavený na stejném základu, u něžného pohlaví boduje výrazně méně.


Toyota Hilux:. Toyota Hilux - off-roady ženy zrovna nemusífoto: Toyota