Děripaska, který je podle časopisu Forbes nejbohatším Rusem, vlastní společnost Bazovyj Element (Basic Element). V České republice je nyní připomínaný především kvůli vleklému sporu o ruskou pojišťovnu Ingosstrach, jenž vede s firmou PPF Investments (PPFI), která mimo jiné spravuje peníze nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.

Děripaska kontroluje rovněž druhou největší ruskou automobilku GAZ, která je známá zejména díky vozům Volha. Loni navíc získal dvacetiprocentní podíl v kanadském výrobci automobilových součástek Magna International a přislíbil, že napomůže expanzi tohoto podniku v Rusku.

Rus měl zájem o Jaguar a Land Rover

Děripaska nicméně loni neuspěl s pokusem o převzetí americké automobilky Chrysler. Podle zpráv médií se zajímal rovněž o britské luxusní značky Jaguar a Land Rover, které nakonec americká automobilka Ford Motor prodala indické společnosti Tata Motors.

Jaguar XF:. Jaguar nakonec získali Indové. Ilustrační foto: Jaguar

Podle jednoho ze zdrojů by chtěl Děripaska zapojit společnost Magna do výroby vozů Hummer. Prodej těchto vozů v USA se v prvním pololetí propadl o 40 procent, protože motoristé kvůli drahému benzinu přechází k menším automobilům s nižší spotřebou.

GM hospodařila ve druhém čtvrtletí se ztrátou 15,5 miliardy dolarů (zhruba 250 miliard Kč) po zisku 891 miliónů USD před rokem. V celém loňském roce firma prodělala rekordních 38,7 miliardy dolarů.