Věrno hybridním vozům zůstává 47 procent řidičů, zatímco celostátní průměr je podle Experian Automotive 35 procent. Osmnáct procent majitelů hybridních aut si dokonce kupuje tentýž model vozu, když se v celkovém měřítku takto chová jen 12 procent motoristů.

Prezident Experian Automotive Scott Waldron proto shrnul, že výrobci hybridních vozů umějí proti ostatním automobilkám lépe přitáhnout a udržet si zákazníka. Jde přitom o významný faktor, protože celková věrnost klientů automobilkám za poslední dekádu klesla. Jeden procentní bod na stupnici věrnosti přitom představuje tisíce prodaných aut.

Nejvěrnější motoristé? Vlastníci Priusu

Nejvěrnějšími jsou majitelé hybridní Toyoty Prius, z nichž si čtvrtina kupuje další Prius. Toyotě zůstávají majitelé věrní i obecně jako výrobci; z motoristů s hybridním pohonem se k Toyotě vrací 51 procent řidičů a celkově se vrací do prodejen Toyoty pro další vůz od ní 44 procent motoristů.

V typu vozu vedou velké pickupy; jejich majitelé si volí stejnou kategorii jako další vůz nejčastěji, i bez ohledu na výrobce. Je to třetina majitelů pickupů, zatímco celková míra věrnosti stejnému typu vozu je 21 procent.