Firmu k tomuto kroku vede silný útlum na americkém trhu, kam Toyota vyváží značný objem produkce. V mateřské společnosti by se mělo v letošním roce vyrobit kolem 8,43 miliónu vozů, což by byl proti loňsku pokles asi o jedno procento. Bude to i první pokles výroby po sedmi letech.

Rozhodnutí největší světové automobilky jen podtrhuje problémy, s nimiž se firmy v tomto odvětví nyní potýkají. Poptávka po automobilech totiž není v důsledku drahých pohonných hmot a hospodářských problémů tak vysoká, jak se očekávalo, což je znát hlavně u velkých a silných vozů.

Cena oceli i dalších surovin roste

Automobilky pociťují také růst cen vstupů, hlavně u oceli, ale i dalších surovin. Přitom se ale zpřísňují požadavky na ochranu životního prostředí, což firmy nutí více investovat do výzkumu nových technologií. Analytici už ale se zhoršením výhledu počítali, protože dosavadní výkonnost od začátku roku na určité problémy ukazovala.

Původní plán na letošní rok předpokládal, že celá skupina vyrobí zhruba 9,85 miliónu automobilů, což by byl proti minulému roku nárůst asi o pět procent. Vedle značky Toyota do skupiny patří výrobce nákladních vozů Hino a výrobce malých automobilů Daihatsu.