V celém loňském roce stoupl prodej automobilů Audi v Číně o zhruba 25 procent na 10 1 996 vozů. Značka si tak udržela vedoucí pozici na čínském trhu s luxusními automobily. "Jsme mimořádně spokojeni s příznivým vývojem na čínském trhu a budeme pokračovat v rozšiřování výrobních kapacit," řekl dnes generální ředitel společnosti Rupert Stadler.

Společný podnik automobilky Volkswagen v Číně již minulý měsíc oznámil, že plánuje novou montážní linku pro značku Audi, která by měla výrobní kapacitu až 140 000 vozů ročně. Současná kapacita společného podniku VW a čínské FAW Group činí u značky Audi 100 000 vozů ročně. Nová montážní linka by si měla vyžádat investici kolem miliardy jüanů (2,3 miliardy Kč).

Volkswagen v Číně spolupracuje rovněž s firmou SAIC Motor. S tou provozuje společný podnik Shanghai Volkswagen, z jehož výrobních linek sjíždí mimo jiné automobily Škoda Octavia.

Poptávka po automobilech v Číně v posledních letech rychle roste. Země již předstihla Japonsko a stala se druhým největším trhem s automobily na světě po Spojených státech.