Kuga zepředu vypadá typicky „fordovsky“ a působí možná až přehnaně sebevědomým dojmem, tedy pokud budeme brát v potaz jeho terénní dovednosti. Zezadu byste si tohle SUV mohli splést s Tiguanem nebo Antarou od Opelu. To jsou také jeho hlavní konkurenti, s přimhmouřením oka by to mohlo být i BMW X3 a nové GLK od Mercedesu.

Kuga se prozatím nabízí s jediným motorem (2,0 TDCi), ale uvažuje se i o 2,5litrovém benzínovém pětiválci, který tluče ve Focusu ST.

Současný turbodiesel nabízí výkon 136 k (100 kW) a 340 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Motor má dostatek výkonu a hodí se k zaměření vozu. Jízda s ním je příjemná také díky dobrému odhlučnění; nicméně rozšíření nabídky alespoň o jeden benzínový motor je pro Ford nutností. Mluví se dokonce i o hybridním pohonu.

První SUV od Fordu jsme vyzkoušeli v pískovně několik dnů před zahájením prodeje v Česku.:. Tváří se skoro jako off-road, ale jeho místo je na zpevněné silnici.foto: Novinky/Martin Žemlička

V pískovně jsme měli možnost krátce vyzkoušet verzi 4x4. Připojení zadní nápravy je zajištěno prostřednictvím známé technologie Haldex, v tomto případě jde o poslední třetí generaci. Funguje to tak, jak má a připojení jednoho či obou kol zadní nápravy je nepostřehnutelně rychlé.

Interiér Kugy je v podstatě totožný Fordem S-Max a stejné díly najdete i v Mondeu.:. Interiér Kugy je v podstatě totožný Fordem S-Max a stejné díly najdete i v Mondeu.foto: Ford

Na větších nerovnostech jsme okusili limity podvozku, který si "škrtal" o vrchní část písčitých muld. Při zastavení a následném rozjetí do prudšího kopce bylo očividné, jak elektronicky řízený pohon obou náprav zápasí s přenesením točivého momentu na jednotlivé pneumatiky. Nicméně ani jednou jsme na písčitých cestách nezapadli - na měkkém terénu Kuga obstála.

Prodejní cena Kugy startuje na bezmála 700 tisících korunách (verze s pohonem pouze přední nápravy); nejlevnější verze 4x4 přijde na 849 990 korun, naopak za nejdražší verzi zájemci zaplatí 914 990 korun.