Závod Shell Eco-marathon Europe 2008 byl i letos mezinárodní událostí – mezi přihlášenými byly týmy z 22 zemí celého světa od Norska až po Singapur. Poprvé se ho zúčastnily týmy z Bulharska, Íránu, Maďarska a Maroka.

“Shell Eco-marathon Europe 2008 byl opět skvělou ukázkou toho, jak mohou vozidla navržená studentskými týmy přispívat k čistší budoucnosti a zároveň také být šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl Mark Singer, globální manažer Eco-marathonu k letošnímu ročníku. „Shell Eco-marathon vedle své vzdělávací roviny také ukázal, že zvyšování efektivnosti paliv a snižování emisí oxidu uhličitého může být pro tisíce zúčastněných studentů také velmi příjemnou zábavou.”

Cestovat v těchto vozech není nic příjemného.:. Cestovat v těchto vozech není nic příjemného. (Foto: Shell)

V kategorii UrbanConcept si první cenu za svůj vůz poháněný vodíkem a výkon 848 km/l odvezl tým z holandské univerzity. Na druhém a třetím místě se s vozy na vodíkový pohon umístily týmy z Norska a Turecka.

Mezi vozidly se spalovacím motorem dosáhl nejlepšího výsledku švédský tým, který se celkově umístil na čtvrtém místě. S vozem poháněným ethanolem dosáhl celkem 299 km/l a produkce 6,15 gramů emisí CO2/km, čímž zlomil dosavadní rekord 9 g/km.

Velmi úzké pneumatiky, malá hmotnost a nízký odpor vzduchu, to vše přispívá k nízké spotřebě.:. Velmi úzké pneumatiky, malá hmotnost a nízký odpor vzduchu, to vše přispívá k nízké spotřebě.

V kategorii Prototypů, stejně jako v loňském ročníku, zvítězil francouzský tým z Lyceé La Joliverie, který zlepšil svůj loňský vítězný výkon (3297 km/l) a dosáhl výsledku 3382 km/l. Vyhrál zároveň cenu „Climate Friendly Award“ za dosažení produkce 0,8 gramů emisí CO2/km.

Na druhém místě se umístil německý tým, který se svým vozem poháněným vodíkem urazil 3198 km/l. Třetí místo obsadil další francouzský tým s výsledkem 3036 km/l.