Audi použilo klasicky látkovou střechu - jednak kvůli nižší hmotnosti, ale také kvůli vyváženým proporcím. Střecha zachovává svůj tvar díky mechanicky pohyblivému kovovému rámu, který ji napíná a dává tak vozu siluetu kupé.

Audi A3 Cabriolet - modelový rok 2008.:. Audi A3 Cabriolet s plátěnou skládací střechou. Ta může být ve třech barevných provedeních, nejčastěji budou zákazníci patrně kupovat černou verzi. (Foto: Audi)

Systém otevírá látkovou střechu velice rychle: již za 9 sekund. Zavření trvá o dvě sekundy déle. Střechu můžete ovládat do rychlosti 30 km/h; takže vám nic nebrání exhibovat v městských ulicích.

Solidní jízdní vlastnosti, pohon 4x4 se nechystá

Příjemně nastavený účinek posilovače volantu bude nadšeným řidičům kazit fakt, že řízení není přehnaně komunikativní, ale nějaké informace od předních kol se i tak dozvíte. Poháněná jsou pouze přední kola (4x4 se do A3 cabrioletu montovat nebude), nicméně podvozek je velmi dobře naladěn (čtyřprvková zadní náprava, vpředu klasický McPherson), dobře drží stopu a ani prudší manévry ho nevyvedou z míry.

Testovaný benzínový motor byl v interiéru velmi dobře odhlučněn, zvenčí by ale možná neuškodilo naladit jej trochu více agresivněji. Průměrná spotřeba (v našem případě jsme celou trať jeli městem) dosáhla dle palubního počítače 10,5 litrů benzínu. Šestistupňová manuální převodovka se během jízd mírně zadrhávala.

Středová konzole interiéru je na náš vkus příliš šedá, dílenské zpracování je ovšem výtečné. Hezké jsou kruhové výdechy klimatizace á la Audi TT. Novinkou je bílé podsvícení údajů z palubního počítače (namísto červené barvy na černém podkladu), které působí příjemným dojmem.

Poněkud překvapivě bylo ESP přepracováno tak, aby zasahovalo rychleji. Na mokré vozovce jsme si to ověřili: při každém prudším nájezdu do zatáčky jsme cítili, jak elektronika takřka okamžitě přibrzďuje kola. Nicméně důležité je zmínit, že elektronický stabilizační program jde vypnout stisknutím příslušného tlačítka.

Audi A3 Cabriolet - modelový rok 2008.:. V interiéru jsou použity efektní kruhové výdechy klimatizace. (Foto: Audi)

V nabídce je celkem pět motorů, tři benzínové (102 až 200 k) a dva turbodiesely (77 až 140 k). Ceny začínají na 816 700 Kč (benzín 1,6, výbava Ambition) a končí na 1 555 000 za verzi 2,0 TFSI (200 k) s převodovkou S tronic a nejluxusnější výbavou S line.

Výslednou cenu může potencionální kupující ještě navýšit - v nabídce jsou kromě jiného dokonce takové kuriozity jako tažné zařízení (22 483 korun). Zajímavostí je, že tuzemský importér prodejní cenu každý den přepočítává kurzem koruny vůči euru. Kvůli výhodnější ceně tak nemusíte vážit cestu do Německa.