Mazda 5 je auto, které má své přednosti skryté v celkem nevýrazné karoserii. Toho jsme si všimli už v našem redakčním testu. Jenže po důkladné obhlídce vozu najdeme to, co dělá z tohoto MPV jednu z nejlepších voleb v tomto segmentu.

Trocha sem, trocha tam

Exteriér se moc nezměnil. Popravdě řečeno, čekali jsme mnohem více od designerů, kteří se nyní snaží provozovat svůj dynamický Zoom-Zoom styl. Na přední části odhalíme nový nárazník a světla se změněnou optikou.

Stejně tak najdeme upravená světla i vzadu. Ta jsou navíc v různých výbavách rozdílná, ale do ČR se asi dostane jen jejich jediný design.

Vůz designem nijak nevyniká.:. Vůz moderním designem nijak nevyniká.foto: Novinky/Jan Čech

V interiéru je nová střední část přístrojové desky. Nyní vyhlíží díky novému obložení a především díky velké navigaci mnohem dospěleji. S navigací také přibyla do automobilu možnost přehrávat mp3, konektory na připojení externích přehrávačů a bluetooth.

Novinkou pro Mazdu 5 jsou také dálkově ovládané elektricky posuvné dveře. Ty nabízí už hodně konkurentů, ale Mazda nasadila rychlejší motory, takže zavírání trvá pět vteřin. Proti některým protivníkům v kategorii MPV je to jen zlomek doby.

Silnější dvoulitr

V nabídce Mazdy 5 jsou tři motory - vznětový dvoulitr, zážehová jedna-osmička a 2,0l. A právě posledně jmenovaný má několik inovací, které se promítly na jeho výkonu. Agregát dostal nové variabilní časování sacích ventilů S-VT a elektronickou škrtící klapku. Výsledkem je výkon 107 kW při 6500 ot./min a točivý moment 185 N.m ve 4000 ot./min (tedy o 500 ot./min méně než doposud). S novou šestistupňovou manuální převodovkou pak má vůz o 0,3 l nižší spotřebu.

Technické údaje
Motor1.82.02.0d2.0d
Objem motoru (ccm)1798199919981998
Výkon (kW)8510781105
při ot./min5300650035003500
Točivý moment (N.m)165185310360
pri ot./min4000400020002000
Max. rychlost (km/h)182194177196
Zrychlení 0-100 km/h (s)11,310,213,911,0
Kombinovaná spotřeba (l na 100 km)7,67,96,16,1

Také oba další agregáty mají nové nastavení elektroniky, které jim přineslo snížení spotřeby o 0,2 l na 100 km u dieselu a 0,3 u benzínového 1,8 l.

Horkou novinkou je také možnost nové pětistupňové automatické převodovky. Tu patrně využijí především zákazníci, kteří chtějí více komfortu v rodinném voze. Bohužel v testovací flotile byl nedostatek modelů s touto převodovkou, takže jsme jí nemohli vyzkoušet.

Na cestě

Jízdní vlastnosti vozu se také o něco málo vylepšily. Zadní náprava má nově naladěné odpružení a v zatáčkách je cítit, že kola lépe drží stopu.

Na silnici nás však především zajímaly vlastnosti motorů Základní osmnáctistovka k vozu zrovna moc nesedí. Její výkon 85 kW a točivý moment 165 N.m. není zrovna moc přesvědčivý a autu se nechce moc zrychlovat. Navíc se velký čelní odpor a vysoká váha vozu projeví i na spotřebě. My jeli za deset litrů na 100 km, což je o dost rozdílná hodnota proti tabulkovým 7,6 l na 100 km.

Zadní posuvné dveře jsou elektricky ovládané.:. Zadní posuvné dveře jsou elektricky ovládané.foto: Novinky/Jan Čech

To nový dvoulitr k vozu sedí mnohem lépe. Jeho charakteristika točivého momentu dokáže s vozem mnohem lépe zahýbat a také jeho spotřeba byla asi o litr nižší.

Oficiální importér Mazdy do ČR ještě neví, jestli se nějak změní cena faceliftované verze. Také není jisté, zda se bude dovážet.