Toyota je zatím první automobilkou, která s tímto systémem přichází, i když termín, od kterého budou vozy automobilky tímto bezpečnostním zařízením vybaveny, ještě firma neupřesnila. Systém monitorování očí doplní další bezpečností zařízení automobilky, které sleduje směr obličeje řidiče.

Základem systému je kamera, která snímá řidiče. Obrázky se posílají do počítače, který sleduje pozici horních a dolních víček řidiče. Pokud ji vyhodnotí jako nebezpečnou, okamžitě řidiče varuje. Takový systém by byl použit u sériového vozu vůbec poprvé, i když jeho princip je znám již několik let. Stejný systém testovalo například švédské Volvo, německý Mercedes-Benz nebo japonský Nissan.

Pro možnost zařazení tohoto bezpečnostního systému do evropských automobilů však musí být provedeny rozsáhlé testy v rámci schvalovacího zařízení. Mnoho odborníků říká, že pokud budou tyto systémy instalovány do vozidel, zvýší se sice bezpečnost vozidel, ale zároveň se neúměrně zvýší cena. Například německý autoklub upozorňuje, že pro bezpečnost vozidla je dnes mnohem důležitější systém ESP, který však povinný u automobilů není a je jím vybavena jen část vozidel, především těch dražších.

Z bezpečnostních standardů dnes po výrobcích požadovaných jmenujme především povinnou instalaci ABS do každého nového vozu. Tato součást byla schválena až po několika letech, kdy se v Evropském parlamentu proti návrhu zasazovali zástupci automobilek.