Převodovky DSG byly zatím pro VW nabízeny pouze se šesti stupni. Ovšem nově vyvinutý systém už zvýšil počet stupňů, které mohou být nasazeny. Nyní se tak stává standardem sedm stupňů. Výhodou zvýšení převodů je plynulejší pokrytí přenosu výkonu, snížení ztrát a menší spotřeba paliva.

Technicky je na tom další generace DSG také trochu jinak. Tak kupříkladu se dvě spojky již nekoupou v olejové lázni, ale jsou suché. Dalších úprav se dočkaly hřídele, ozubení a také elektronika, která ovládá změnu převodů. Všechny úpravy snížily tepelné zatížení, zvýšily účinnost a zkrátily dobu řazení.

Ovšem Volkswagen se nebude moci svými převodovkami chlubit dlouho. Stejný systém zanedlouho nabídne i Ford, také Mitsubishi už představilo Lancer Evolution, který tuto převodovku vlastní a svůj kousek si uzme také Volvo. Ze zámoří pak jmenujme například GM.

Cena za novou převodovku bude pravděpodobně nižší, než tomu bylo u současné šestistupňové verze. Výrobce BorgWarner prodejem licence pro více výrobců může ceny upravit v rámci nižších nákladů na produkci.

Jak funguje DSG?

Dvě spojky u převodovky mají za úkol řadit převody nejrychleji, jak je to jen možné. Obě spojky při řazení obsluhují jeden převod, takže změna je plynulejší a mnohem rychlejší. Zásadní význam má však také pro úspornost provozu. Pokud řidič nevyužívá naplno vysokého potenciálu převodovky a motoru, dokáže převodovka v automatickém režimu být o dost úspornější než automat a dokonce se i rovnat klasickým manuálům.