Mercedes tak hodlá zabránit machinacím s vozy a přitom zpřehlednit koupi ojetých vozidel, přístup k informacím vozidel a samozřejmě v neposlední řadě mít i sám kompletní přehled o všech svých automobilech a jejich problémech.

Pokud by tedy vůz s elektronickou servisní knížkou přijel na prohlídku, přes internet by zadal automechanik VIN kód vozu, heslo a postupně by vložil všechny úkony které na vozidle provedl do formuláře. Ten by se uložil na speciálním serveru v centrále M-B. Při každé další návštěvě autobazaru by tak bylo možné vysledovat kompletní historii vozu, jeho stav najetých kilometrů apod.

Druhá stránka věci však nahrává do karet samotné značce. Ještě před nedávnem se firma potýkala s kvalitativními problémy a ani v současnosti přemíra elektroniky nedává managementu spát. Pokud by se zavedl centrální databázový systém, okamžitě by byla zpětná vazba a závady by se mohly řešit s dodavateli či ve výrobě. Nebudeme asi daleko od pravdy, když řekneme, že tohle je asi hlavní důvod, proč chce Mercedes k elektronickým servisním knížkám sáhnout.