Jeho zajímavost spočívá v kombinaci unikátní konstrukce otočné třímístné kabiny s technologií "by-wire", nahrazující v systémech řízení, brzdění a pohonu tradiční mechanické vazby (hřídele, hydrauliku a další prvky) elektrickými signály. To hlavní je ale v interiéru - na přístrojové desce kouká ven z okna nebo do očí řidiče robotický agent, který "hovoří" a "naslouchá" řidiči, a na základě konverzace a technologie monitorování výrazu obličeje odhaduje jeho náladu.

:. Vedle displeje informačního systému kouká z přístrojové desky robotický agent. (Foto: Nissan. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Kromě poskytování informací potřebných pro řízení je robotický agent naprogramován tak, aby podle situace řidiče buď "povzbudil" nebo "uklidnil". Toto interaktivní rozhraní má vyvolat mezi řidičem a vozidlem pocit důvěry a náklonnosti, který pomáhá bezpečné a příjemné jízdě.

Otočná kabina

Vnější vzhled Piva 2 je určen umístěním elektromotorů ve tvaru disku na všechna čtyři kola odpadá potřeba montáže pohonné soustavy dovnitř vozidla a tím se značně zvětšuje dostupný vnitřní prostor.

Další prostor šetří kompaktní lithium-iontové trakční baterie Nissan se zvýšenou kapacitou, a použití kompaktního měniče zabudovaného do každého motoru.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Díky tomu, že je kabina Piva 2 otočná o 360°, jsou její přední dveře přístupné z kterékoli strany. Sedadlo řidiče je umístěno vpředu uprostřed, dva spolucestující sedí vzadu.

Otočná kola

Jedním ze základních požadavků na městské vozidlo je praktičnost, snadné parkování a manévrování v úzkých uličkách. Díky otočné kabině může být řidič při jízdě vždy otočen směrem dopředu, a to i při podélném parkování. Realizaci otočné kabiny Pivo 2, převzaté z Piva první generace, umožnily pokročilé technologie "by-wire" a systém proměnné geometrie "Metamo", umožňující flexibilní změny geometrie podvozku.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Díky regulační technologii, která koordinuje funkci hnacích motorů na každém kole, může Pivo 2 snadno manévrovat způsobem, který by byl s běžným vozidlem obtížný. S možností ovládat všechna čtyři kola nezávisle a s pohybem kol připomínajícím pohyby rukou může Pivo 2 jet i do strany, což je nesporným přínosem při parkování v malém prostoru nebo při jízdě po ucpaných silnicích.