Tlačítko tísňového volání dnes již má několik desítek modelů prodávaných na českém trhu, většinou se jedná o dražší vozidla. Zavedení povinné instalace do všech, tedy i levných vozidel, by umožnilo rychlejší řešení následků dopravních nehod.

Pokud by všechny automobily byly vybaveny systémem eCall, mohlo by se podle odhadů v Evropě ročně zachránit až 2500 životů.

Evropská komise projedná i další návrhy, například jak uspíšit dostupnost elektronické kontroly stability (ESC) pro automobily střední třídy a malé automobily. Ročně by bylo možné zachránit 4 000 životů a zabránit 100 000 dopravních nehod, pokud by systémem byla vybavena všechna vozidla.

Komise rovněž ještě letos zahájí konzultace, zda by v povinné výbavě všech automobilů měly být i systémy na posílení brzd a senzory varující řidiče před nehodou. Varování půl vteřiny před havárií by mohly snížit počet zadních nárazů o 60 %.

Snižují informační technologie CO2?

S cílem dosáhnout ekologičtější silniční dopravy navrhne komise v roce 2008 také plán zavádění nejefektivnějších technologií na snížení emisí CO2. Zaměřeny budou jak na vozidla, tak na infrastrukturu.

Jako podklad poslouží výsledky prací vypočítávajících míru přispívání informačních a komunikačních technologií ke snížení CO2 v silniční dopravě. Bude-li podle komise například v infrastruktuře zaveden systém proměnných informačních cedulí a značek, které navedou automobily z míst s kolonami někam jinam, jistě to povede ke snížení emisí.

V USA se snaží víc

Zatímco v Evropě se debatuje nad zavedením tlačítka nouzového volání pomoci z automobilu, v USA jsou o krok napřed. Po zavedení povinného ESP u velkých pickupů, SUV a terénních vozů přišel nedávno Národní úřad pro dopravu s výnosem, že od roku 2013 budou muset mít všechna nově vyrobená auta boční airbagy.